lelucon RABI (NIKAH)

sedikit lelucon dari kisah seorang Sugeng (hanya fiktif jangan tersinggung) yang bertanya pada kakek nya tentang apa saja yang harus disiapkan sebelum pernikahan.saya sajikan dalam bahasa Jawa beserta artinya monggo

ing sonten dinten menika sugeng bibar wangsul saking nyambut damel ketingal lesu sebel lan kesuh mboten mangertos wonten kenapa.

Sugeng langsung tumuju wonten simbah ipun, Sugeng ngormati simbah ipun ingkang saestu amargi sugeng dipun didik wonten ingkang kaluarga Jawi ingkang nindakaken tata krama ungah ungguh lan sopan santun dumatheng tiyan sepuh dados wangsulan kalian tiyan sepuh ngaggem basa krama.

Sugeng tanglet kaliyan simbah “taksih menapa mbah? kok ketingal sumringah sanget.”
simbah:” iki le gek medang karo leyeh-leyeh. lha nek sak umuranku ki kon pye neh to anak do wes mentas wes do duwe putu ak yo seh ono sing gelem ngopeni po meneh umurku iki ki kan wes ibarat e tinggal nunggu wektu tapi kabeh tak gawe semeleh kok le atiku ora tau mikir sing abot abot nek abot yo dipikir e bareng- bareng ojo dipikir dewe malah dadi penyakit ngko. sajak e koe po le sing duwe masalah abot kok rupamu ra koyo biasane seneng terus, paribasan ra tau keno masalah emange ono opo to le kene tak ewangi nyunggi opo sing ngaboti pikiranmu?”

Sugeng sing isin meh meh ngetokke unek unek dadi gelem crito karo simbah e amarga wes bener2 marai mumet masalah sing siji iki.
Sugeng: ” wah nggih tiyang niku mesti gadah masalah to mbah lha rodo mawon nggih muter kok mbah. niki mbah kulo niku disesa dumatheng calon ipun kaulo supados didawuhi cepet anggenipun ngresmekke hubungan utawi didawuhi sakcepet e rabi. lha nek kulo sih monggo2 mawon purun purun mawon tapi nggih kulo mboten purun rabi kok langsung del del an mboten dipikir kanthi wening lan mateng kulo nggih emoh rabi kok namung goro2 dipekso. lha trs kulo ken dospundi mbah nek mengaten menika?”
Simbah: “pye yo le, jeneng rabi ki ra nggo dolanan je po yo koe gelem rabi ping bola bali lak yo ora to? saiki mending mbok temono wae keluarga besar calon mu kui mbok jelaske kanti gamblang opo sing dadi masalhmu kui. ibarat koe tresno karo calonmu kui tapi opo yo mung kanthi tresno tok koe njuk rabi lak yo ora to? koe kudu nonton bibit bobot bebet e calonmu sek le men koe iso mantep lan madep nek meh rabi ki.

Sugeng: ” wa nggih leres niku mbah kulo pengen e nggih ngoten mangkin kulo rembug tuo malih. lha sakniki bibit bobot bebet sing sae niku dospundi mbah?
Simbah: “bibit bobot bebet sing apik kui yo siji lan sijine ora dadi masalah sing gedhe yen disatukne nek jaman ku mbiyen ki yo le ki nganggo pitung weton e cocok ora ? wong tuo ne kepye? tindak tanduk e kepye? nang lingkungan ki pye? gelem rekoso bareng ora? sifat e pye? dadi kabeh ki nganggo pitung ora mung goro2 bolong wae trs di rabeni ngono le

Sugeng:” wah kok angel nemen mbah..duh persiapan e kedah dangu no mbah?”
Simbah: ” laiyo to yo le nek ra sue yo bakalan bubrah kabeh kejaba kui pancen ditakdirke sing kuoso ketemune sedilt tapi nek sifat e menungso kan ra sabaran ketok cocok sithik di raben padahal rung karuan jodo to le?”
sugeng:”injih mbah jodo pati rejeki sing mangertos namung gusti ALLAH mbah. sakmenika umpami niki mbah kulo gadah calon ayu,mboten sugih,pinter dospundi mbah?
Simbah:”ora apik”
SUgeng: ” mboten ayu, sugih,mboten pinter pripun?
Simbah:”ora apik”
Sugeng:montok,paspasan,pinteripun sedeng pripun?
Simbah:”ora apik”
Sugeng: lha kok mboten sedanten trs dospundi mbah?
Simbah: lha pikiranmu seh banda donyo kabeh og kabeh sing mbok takon ke ki fisik ro banda donyo lha koe meh rabi po meh dadi pembantu omongamu dadi ra aji kalah sak kabeh e karo sing wadon ngko koe. tak kandahani yo le koe delok wong sugih sing mbok delok ki proses dadi sugih e sing pertama halal po ra kerjane nek halal brati sugih e kanthi dalan bener kui brati sing diconto soale kui kan brati pekerja keras tnan, nek sugih e kanthi dalan haram koyoto nduwe ingon2 makakke tumbal uripmu malah soyo rekoso ngko le. Ayu elek montok karo opo meneh lah sing fisik ki kui ki wis di gariske seko sing kuoso le yaiku jeneng kodrat lha nek kodrat ki iso diwiradat sing elek dipermak men ayu, sing ayu dipermak neh men montok gampang to rabi ki oleh oleh wae tapi yo kui pitung e kudu di cocok ke tnan ngko nek ra podo ndak bubar tengah ndalan.

Sugeng: wah kathah sanget mbah piwulanganipun nggih mbah mangkin kulo pikir2 malih leres sedanten napa ingkang simbah udaraken sakmenika kulo dados ngertos napa niku bibit bebet bobot rumuyin kulo namung mangertos MBOBOT mbah
SImbah: wolha bocah edan sing dipikr kok sing enak2 tok yowes kono gek adus trs ngaso
Sugeng: hehe dingapunten mbah nggih mbah nderek langkung maturnuwun

ini translate ke dalam bahasa indonesia kuarang lebihnya seperti ini

(pada sore hari sugeng habis pulang dari kerja ia keliatan capek lesu kesel dan agak sedikit marah tidak ada yang tahu ia begitu kenapa
sugeng langsung menuju kepada kakeknya, sugeng sangat menhormati kakeknya karena dia dididik dalam keluarga jawa yang sangat menjunjung tata krama perilaku dan sopan santun maka dari itu dia berbicara dengan kakeknya sangatlah sopan.
Sugeng bertanya kepada kakek nya “sedang apa mbah? kok terlihat seneng sekali?”
Kakek:” ini nak lagi minum anget2 sambil istirahat. kalo seumuranku ini disuruh gmn lag to orang anak juga sudah mapan semua cucu juga sudah ada saya sendiri juga masih ada yang mau menghidupi saya ga pernah mikir yang berat berat semua saya biarkan mengalir aja kok nak kalo saya mikir nya berat berat terus nanti yang ada saya berpenyakitan kalo masalah berat saya menyelesaikannya bersama sama jadi ga berat. Apa kamu yang mempunyai pikiran berat kok muka kamu ga seperti biasa yang senang terus tanpa ada masalah emang ada apa to nak sini kakek bantu meringankan yang memberati pikiranmu
sugeng yang malu untuk mengungkapkan ke galauan hatinya akhirnya mau bercerita kepada kakeknya karena sudah bikin pusing masalah yang dihadapinya.
Sugeng:orang itu pasti punya masalah to kek roda aja berputar kok kek. gini kek saya disuruh untuk secepatnya meresmikan hubungan saya dengan calon saya padahal saya ga mau kalo nikah cepet2 tanpa ada pemikiran yang matang saya juga ga mau kalo menikah itu dengan keterpaksaan menikah kan bukan mainan. terus gimana nih kek solusinya
Kakek: gimana ya nak namanya nikah itu bukan maenan apa ya kamu mau menikah ber kali kali karena gagal dalam membina suat rumah tangga ga kan? sekarang mending kamu jelaskan secara gamblang apa yang menjadi masalah kamu dengan keluarga besarmu itu apa iya kamu menikah hanya berlandaskan cinta saja ga kan? maka dari itu kalo menikah itu harus diketahui bibit bobot bebet nya calon kamu biar kamu bisa yakin akan pilihanmu untuk menikah itu
Sugeng: “iya bener itu kek saya juga inginnya seperti itu lha bibit bebet bobot yang bagus yang bagaimna kek?
Kakek: ” bibit bobot bebet yang bagus itu adalah satu dengan yang laennya itu kalo bersama tidak menjadikan masalah yang berat. kalo jaman dulu mau menikah harus dilah dari weton nya cocok apa ga? orang tuanya gmn? tingkah lakunya gmn? di lingkungannya gmn? mau susah bersama apa ga?jadi tidak karena bolong aja trs dinikahi begitu nak.

Sugeng: kok susah sekali ya kek persiapannya harus lama dong kek?
Kakek: ya memang lama kalo ga lama bisa hancur di tengah jalan kecuali kalo memang ditakdirkan ketemu sama yang di atas itu cuman sebentar trs nikah brati itu jodoh yang sudah di gariskan pada yang kuasa. tapi sifat nya manusia kan cocok sedikit dibilang jodoh trs dinikahi padahal blm tentu itu jodoh nya ya kan nak?
Sugeng: iya kek jodo mati rejeki itu ditangan ALLAH kek semisal ni mbah saya mempunyai calon cantik,tidak kaya, pintar gimana kek?
Kakek: tidak bagus
sugeng: tidak cantik, kaya, tidak pintar gmn?
Kakek: tidak bagus
sugeng: sexy, sedang sedang saja ekonomi dan kepintarannya gmn?
Kakek: tidak bagus
Sugeng: lha kok tidak semua kek terus bagaimana donk?
Kakek: pikiran kamu hanya sebatas fisik dan kekayaan saja semua ang kamu tanyakan cuman fisik dan kekayan duniawi saja apa ya mau menikah beralndaskan seperti itu nantinya kamu akan menjadi pembantu saja apa yang kamu katakan tidak lah berwibawa karena kamu sudah kalah semuanya, saya kasih tau nak kalo liat orang kaya itu dilihat yang pertama kerja nya halal ngga? klo memang halah contoh lah prosesnya karena itu benar benar pekerja keras, klo kerjaan nya dah a halah atau haram seperti punya pesugihan trs tumbal nanti malah hidupmu sengsara, Cantik jelek sexy sama apalagi yang berbau fisik itu semua sudah kodrat dari yang kuasa kalo kodrat itu bisa diwiradat yang jelek tinggal di permak jadi cantik yang cantik dipermak lagi biar sexy semua itu bisa diusahakan nikah itu boleh2 saja tapi harus memperhitungkan harus dihitung dan di cocokkan semua agar tidak bubar di tengah jalan
Sugeng: wah banyak sekali mbah ajarannya kek semua benar saya pikir2 lagi biar tambah mateng saya jadi tahu apa ang di maksud bibit bobot bebet dulu yang saya tau cuman MBOBOT= HAMIL kek
Simbah: orang gila yang dipikir kok cuman senengnya ajayaudah sana mandi trs istirahat
Sugeng : hehe dimaapin Kek iya keke permisi dulu terima kasih )

sekian erita yang agak konyol semoga bermanfaat sekian terima kasih

Leave a comment